Searching...
Saturday 7 July 2012
23:21 0

Jumpa jam tangan mangsa di sungai


BELADIN: Operasi mencari dan menyelamat Derahman Chali, 55, sehingga jam 6 petang semalam, hanya menjumpai jam tangan mangsa kira-kira 300 meter dari lokasi dia dibaham di Tanjung Lilin, Pusa di sini.

Jam tangan berkenaan ditemui seorang anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela), Satar Daong, 43, apabila memberhentikan bot dinaiki di tebing sungai selepas ternampak kesan tapak kaki buaya yang besar.

“Sebaik turun bot, kami tiba-tiba ternampak seutas jam tangan. Kami membawa jam tangan itu kepada isteri mangsa (Latifah Nen, 53,) dan dia mengesahkan ia milik suaminya,” katanya.

 Seramai 50 anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Pertahanan Awam (JPA) dan Rela terbabit dalam gerakan mencari mangsa mulai jam 7 pagi hingga lewat petang semalam.

 Derahman dilibas Bujang Saribas ketika membasuh tangan untuk menjamah bekalan makanannya pada kira-kira jam 8 pagi kelmarin.

 Sementara itu, Penghulu Kampung Beladin, Neng Kunding yang ditemui berkata, 8,740 penduduk di kawasan itu kini dilanda kebimbangan dan ketakutan akibat serangan buaya di situ.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...