Searching...
Friday 25 May 2012
14:31 0

Pengasuh saman Sharon Stone

Sharon Stone

LOS ANGELES: Bekas pengasuh warga Filipina, memfailkan saman ke atas aktres terkenal Sharon Stone kerana pemecatan salah dan gangguan, termasuk mengeluarkan kata-kata menghina terhadap kaum dan agamanya.

Walau bagaimanapun, jurucakap bintang itu mengatakan saman itu sebagai “tidak masuk akal” dan mendakwa bekas pengasuh itu hanya cuba mendapatkan “wang” daripada Sharon.


Dalam dokumen yang difailkan di Los Angeles, kelmarin, Erlinda Elemen mendakwa aktres itu menyifatkan orang Filipina sebagai bodoh dan mengarahkan dia tidak bercakap di hadapan anak-anaknya supaya mereka tidak “bercakap seperti anda.”

Bintang “Basic Instinct” itu juga mengharamka Erlinda, yang dipecat tahun lalu, daripada membaca kitab bible di rumah Stone walaupun dia tinggal di situ untuk menjaga anak aktres seramai tiga orang itu dan sering melancong bersama-sama.





Dari Ogos 2010, Erlinda “sering menerima kata-kata kesat dan komen menghina (dari Sharon) mengenai etnik Filipina dan keturunannya,” seperti yang ditulis dalam dokumen saman yang mempunyai 17 mukasurat. - AFP

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...