Searching...
Tuesday 24 June 2014
07:55 0

HIBURAN Perlukah Babak Tanpa Seluar Dalam Di Filem 'The Raid 2'? Esklusif




Kehadiran The Raid 2 dalam bentuk DVD/ Bluray dan juga download percuma

secara haram yg berleluasa mengembalikan kembali semangat filem ni yg

terhalang dek pengharamannya di Malaysia suatu masa dahulu.



Menonton filem ni, aku rasakan pengharamannya wajar disebabkan keganasan

nya yg melampau dan juga keberaniannya untuk aksi yg sangat dewasa. 



Nampaknya filem Indonesia sudah berhubung dengan dunia. Dan kita masih 

di sini.



Cuma dalam kebanggaan rakyat Indonesia menerima filem yang sangat

internasional ini di mata dunia, aku sebenarnya kurang selesa kerana 

penampilan filem ni sangat internasional hingga menghilangkan asal usul

filem Nusantara yg seharusnya licin dari sebarang kelucahan melampau.



Dalam filem The Raid 2, babak bogel kelihatan pada satu saat. Seorang

perempuan bogel yg keluar dari sebuah kawasan rakaman filem lucah 

dengan mengenakan sex toy dan mendedahkan dada antara sajian filem 

ni yg aku rasakan agak keterlaluan.






Justeru, aku merasakan jika ini yang ada pada identiti filem Indonesia untuk

dibawa kepada dunia, aku rasakan filem ini sudah jauh melebihi batasan 

yg seharusnya ada. Aku kagum dengan kualiti aksinya. Aku kagum dengan

garapan ganasnya, yg aku terima sebagai satu identiti Asia yang sangat 

berani. Namun, bogel yg secara langsung, tidak akan dapat aku terima

dalam sebuah filem Asia (kecuali Jepun dan Korea kerana kebiasaan mereka

sudah lama) terutama sekali filem Indonesia.



Malaysia, jangan jadi macam ni jika mahu keluar dari kepompong. Macam 

kata Tun Dr. Mahathir, Malaysia akan dibentuk dengan acuan kita tersendiri.

Jadi, cara kita tidak semestinya seperti mereka.



 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...