Searching...
Sunday 10 June 2012
18:58 0

Remaja Perempuan Hilangkan Diri Seminggu Temankan Kekasih Di Rumahnya

KULIM – Demi cinta monyet, seorang remaja perempuan sanggup menghilangkan diri selama seminggu untuk menemani kekasihnya yang sakit.

Remaja perempuan berusia 17 tahun yang dilaporkan hilang itu akhirnya pulang ke rumah selepas keluarga kekasihnya mengambil keputusan menghantarnya pulang Keluarga mangsa yang bimbang kemudiannya membawa mangsa ke Balai polis untuk membatalkan laporan dibuat.

Remaja itu yang ditemui di Balai Polis Kulim ketika keluarganya membatalkan laporan polis yang dibuat keluarganya berkata, dia bosan duduk di rumah kerana tidak ada apa yang hendak dilakukan.

“Saya pergi rumah teman lelaki yang berada tidak jauh dari rumah saya,” katanya.

Ketua Balai Polis Kulim, Inspektor Mohd Azlan Abdul Kadir menasihatkan ibu bapa supaya memantau pergerakan anak dan mengenali dengan siapa mereka berkawan. Dengan cara ini ibu bapa boleh menjejaki anak mereka sekiranya dilaporkan hilang.

“Sehingga hari ini lebih tujuh remaja terutama remaja perempuan dilaporkan hilang atau melarikan diri dari rumah. Antara punca utama permasalahan ini berlaku adalah kerana mangsa terlibat terlalu taksub dengan cinta monyet yang sedang mereka lalui.

“Selain itu, ibu bapa harus bersikap tegas dan memastikan anak-anak berada di rumah dan tidak berpelesiran”, katanya.

Setelah keterangan diambil, polis menasihatkannya supaya mangsa tidak melarikan diri dari rumah dan memberikan tumpuan sepenuhnya terhadap peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang akan bermula November depan.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...