Searching...
Sunday 10 June 2012
16:58 0

Kisah Janda Yang Dahaga Ditinggal Suami

Hasnah adalah seorang janda kaya raya yang suaminya baru saja meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya.

Usianya masih muda, masih di bawah 30 tahun dan secara fizik, Hasnah termasuk cantik, potongan tubuh nya pun boleh dikatakan sangat molek.

Sejak kematian suaminya, Hasnah selalu diganggu oleh pemuda-pemuda di sekitar rumahnya yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayani pemuda-pemuda tersebut, kerana hatinya masih rindu kepada suaminya, walaupun sebenarnya di dalam hatinya terasa sangat kesepian.

Terlebih lagi di malam hari... Rasa kesepian di hatinya tak ada yang tahu.

Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi.... Hasnah bangun dari tidurnya. Badannya terasa panas... tenggorokannya terasa haus... Hasnah merasa begitu dahaga sekali...

Hasnah bangun perlahan dan keluar dari bilik menuju ke dapur...langkahnya begitu cepat seiring dahaga yang tengah menerpanya. Sesampai di dapur... Hasnah langsung membuka peti sejuk dan mengambil sebotol air dingin sejuk...

Hasnah menuangnya ke dalam gelas dan meminumya dengan cepat. Setelah meminum air tersebut..."Oh alangkah sedapnya hilang kehangatan ku," kata Hasnah yang kemudian kembali ke dalam bilik untuk tidur kembali.

Sumber

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...