Searching...
Thursday 5 April 2012
00:29 0

Nenek 77 tahun dapat jodoh di Facebook



Facebook berjaya membawa kebahagiaan pada seorang nenek. Wanita berusia 77 tahun ini berjaya mendapat jodoh melalui rangkaian sosial itu. Bagaimana kisahnya?

Barbara Moore, 77 tahun, dan Laurence Brocklesby, 82 tahun, bukanlah usia rata-rata pengguna yang sering menggunakan perkhidmatan rangkaian sosial.

Moore memanfaatkan komputer setelah suaminya meninggal empat tahun yang lalu. Anak dan cucunya menggunakan Facebook, namun bekas jururawat ini tidak terlalu tertarik untuk bergabung dengan anak muda. Ia memanfaatkan media itu untuk mencari teman kerjanya dahulu. Ketika itulah, ia bertemu dengan Brocklesby yang sudah bercerai sejak 16 tahun lalu.

Awalnya, Moore hanya bertanya soal troubleshooting berkebun kepada Brocklesby. Namun, pasangan ini merasa sesuai dan berbincang via media online setiap hari.

"Kami berbicara soal apapun seperti hobi, kebiasaan minum teh dan segala sesuatu yang kami lakukan setiap hari. Ini menakjubkan untuk tahu betapa banyak persamaan di antara kami dan kami begitu terbuka di internet. Saya merasa boleh menceritakan apa-apa kepadanya tanpa perlu bimbang, "kata Moore.

Setelah berkenalan tiga bulan di Facebook, keduanya memutuskan untuk saling bertemu di dunia nyata. Sebelum ini, mereka telah saling bertukar Gambar sehingga tahu raut muka satu sama lain.

"Kami telah bercerita segalanya di internet dan saling menghubungi di malam hari," kata Brocklesby, yang bekas tentera



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...