Searching...
Monday 23 April 2012
17:51 0

Kulit Terbakar Selepas Amal Minum Jus Kesihatan




Seorang warga emas terlantar apabila mengalami kulit terbakar selepas mengamalkan sejenis minuman berjus yang dikatakan mampu merawat pesakit strok.

Azizah Saidin, 59, berkata, dia mencuba produk berkenaan yang dikatakan berkesan kepada ­pesakit strok, namun difahamkan bakal ­mengalami kesan sampingan ­minima sebelum dirawat sepenuhnya.



Menurutnya, setelah ­mencuba ­selama sebulan dan menghabiskan dua botol minuman berjus itu, ­badannya mula mengeluarkan ­bintik-bintik merah.

“Difahamkan, bintik seakan demam campak itu adalah kesan ­sampingan biasa terjadi ketika kali pertama mencuba produk terbabit, selain loya, pening dan demam.

“Malah, ejen produk yang menawarkan minuman jus mengan­dungi pelbagai gabungan buah-buahan itu meminta saya meneruskan amalan meminum jus berkenaan, walaupun terdapat kesan sampingan­,” katanya.

Katanya, selepas bulan kedua dan menghabiskan empat botol jus, ­kulitnya menjadi kehitaman seolah-olah terbakar dengan luka dan lebam di seluruh badan, kaki dan tangan, ­termasuk muka sehingga menyebabkan kulit menggelembung dan mula ­mengeluarkan air bisa.

Suaminya, Che Rus Osman, 62, berkata, keadaan itu menyebabkan isterinya sukar untuk tidur kerana sering gatal dan memerlukan penjagaan rapi.

Anak mereka, Zulkifly, 24, ­berkata, setelah menghubungi pihak pengurusan produk, mereka seolah-olah lepas tangan dan hanya bersifat berdiam diri.


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...