Searching...
Saturday 13 October 2012
02:21 0

Macam Ini Rupanya Pertandingan Ratu Cantik Di Arab Saudi



ARAB SAUDI – Pertandingan ratu cantik di Arab Saudi? Tentu mengejutkan kerana negara tersebut tidak pernah membenarkan wanita memperagakan bentuk badan mereka, apatah lagi membuka aurat di depan khalayak ramai .
Bagaimanapun dalam pertandingan Miss Congeniality ini, wanita yang mengambil bahagian tidak diadili berdasarkan kecantikan, malah ada yang mengambil bahagian dengan memakai purdah.
Sebaliknya mereka dinilai kepada nilai etika masing-masing.
Pertandingan kali ketiga ini bertemakan `etikaku, identitiku” dan diadakan di Qatif.
Dalam pertandingan itu, Maram Zaki al-Saif dipilih sebagai pemenang selepas dia berjaya meyakinkan para judi dengan keyakinan yang tinggi dan mempesonakan penonton.
Selain gelaran berkenaan, Maram turut membawa pulang wang tunai berjumlah lebih $2,000 dolar.
Maram yang berasal dari Taraout itu, berjaya mengalahkan 285 peserta lain yang kebanyakannya berusia antara 16 hingga 24 tahun.
Tempat kedua disandang oleh  Fatema Abdel Jaleel Al Abad, 17 manakala tempat ketiga diraih oleh  Fatema Saeed Al Baik, 23.
Dalam pada itu, pengarah eksekutif pertandingan, Khadra’a Al Mubarak berkata, kriteria utama pemilihan adalah berfokuskan kepada karisma, kaykinan dan kebijaksanaan peserta untuk menjawab soalan yang dikemukakan.
Antara soalan yang dikemukakan ialah `Apa yang akan capai selepas anda memegang gelaran juara ? dan apa yang akan anda sumbangkan kepada gelaran itu sebagai balasan?
Pertandingan itu turut dihadiri oleh golongan wanita yang terdiri daripada selebriti, tokoh media dan ibu peserta.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...