Searching...
Saturday 16 June 2012
06:18 0

Tujuh penculik tak sempat berjoli



Deputi Superintendan Abdul Wahab Yaacob yang baru sebulan menyandang jawatan Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Krai tidak berkekalan apabila pegawai polis itu dan rakan setugasnya terbunuh dalam kemalangan di Kilometer 35, Jalan Kota Bharu-Kuala Krai berhampiran Kampung Labok di sini semalam.

Abdul Wahab, 56, dan Sarjan Abd. Kadir Kumin, 48, yang dalam perjalanan dari Kota Bharu ke Kuala Krai maut di tempat kejadian apabila kereta BMW yang mereka naiki hampir berkecai selepas bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda jenis Pajero dari arah bertentangan.

Turut terkorban dalam kemalangan pukul 1 pagi itu ialah Membunga Mamat, 60, dari Rancangan Kemajuan Tanah Paloh 1, Gua Musang. Pemandu kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki Membunga, Mohd. Saari Asmawi, 36, cedera parah dan dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), Kota Bharu

Ketiga-tiga mangsa terbunuh di tempat kejadian kerana masing-masing tersepit dalam dua kenderaan yang bertembung.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, jenazah Abdul Wahab yang baru sebulan bertugas di IPD Kuala Krai dihantar ke Taman Segambut, Kuala Lumpur dan dikebumikan semalam.

Allahyarham yang sebelum ini bertugas di bahagian pentadbiran di Ibu Pejabat Kontinjen Polis Kuala Lumpur dengan pangkat Asisten Superintendan meninggalkan isteri, Taharah Mohamed, 51, dan empat orang anak serta seorang cucu.

Menurut beliau, jenazah Abd. Kadir pula dihantar ke Ulu Cheka, Jerantut sebelum dikebumikan di kampungnya. Allahyarham Abd. Kadir meninggalkan isteri dan enam anak.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...