Searching...
Thursday 7 June 2012
20:21 0

Mesti Baca ! Teknik Acquaintances Dalam Facebook Timeline

SEKIRANYA anda merasa boring atau menyampah membaca kemas kini status FB rakan anda, tidak perlu remove / unfriend, hanya 'Acquaintances'kan saja, ok?

Apa itu Acquaintances? Acquaintances adalah senarai kawan-kawan yang kita tak rapat (You'll see them less in News Feed.). Jadi sesuailah jika saya istilahkan mereka sebagai rakan yang kita tidak ingin lihat / ikuti sebarang aktivitinya di Facebook tanpa mengeluarkannya dari senarai rakan FB kita.

Cara-caranya :
1. Sila ke Profile rakan yang ingin di Acquaintances
2. Klik Friends seperti dalam gambar dan klik Acquaintances
Mudah bukan? Selepas ini kita tidak akan lagi dapat melihat sebarang aktivitinya di news feed / home FB kita :)

Cara Lain, pergi ke News feed / home, klik arrow di hujung FB rakan yang tidak ingin dilihat aktivitinya dan pilih mana-mana samada 'HIDE STORY' atau 'UNSUBCRIBE FROM' atau 'HIDE ALL FROM' dan selesai.

Sekiranya anda tidak ingin di ganggu dengan chat dari rakan tanpa perlu mematikan chat / offline, caranya sama seperti Acquaintances. Pergi ke profile rakan dan klik Acquaintances.
Kemudian pergi ke Chat box, ikut cara seperti gambar di bawah :
Selepas klik 'ADVANCED SETTINGS' akan keluar satu paparan seperti gambar di bawah, tandakan pilihan yang pertama (All your friends see you except...) kemudian taip 'Acquaintances' di dalam kotak tersebut dan klik 'SAVE'.. Selesai masalah dan selamat berfacebook dengan selesa tanpa masalah :)

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...