Searching...
Tuesday 19 June 2012
12:23 0

Euro 2012: Status Walcott membimbangkan


KECEDERAAN pangkal paha Theo Walcott memungkinkan pemain itu tidak diturunkan menjelang aksi penentuan ke suku akhir England menentang tuan rumah Ukraine, awal pagi esok.

Pengurus Roy Hodgson mengakui bimbang mengenai status kecederaan dialami pemain itu yang tidak kelihatan ketika sesi latihan, Ahad lalu. “Kerana kecederaan itu dia terpaksa direhatkan dalam tempoh yang lama dan ini membimbangkan kami walaupun tiada apa yang berlaku sepanjang sesi latihan.

Bagaimanapun kami harus mengambil langkah berjaga-jaga jika mahu Walcott diturunkan. “Sama ada Walcott tersenarai atau tidak, bergantung kepada laporan perubatan dan jaminan yang mereka boleh beri. Saya tidak mahu baru lima minit permainan bermula, Walcott terpaksa dipanggil semula ke bangku simpanan,” katanya.

Kebimbangan itu terus meresahkan jurulatih Three Lions meskipun penggempur utama Wayne Rooney kembali selepas digantung dua perlawanan gara-gara sikap panas barannya kerana menendang pemain Montenegro, Miodrag Dzudovic pada aksi terakhir Kelayakan Euro 2012, Oktober tahun lalu. Akibat pergantungan tersebut Rooney terlepas dua aksi kumpulan menentang Sweden dan Perancis.

Perkembangan terkini itu, bagaimanapun membawa khabar gembira apabila Hodgson memutuskan melantik Rooney sebagai pembantu kapten sepanjang kempen Euro 2012.

“Buat masa ini Rooney calon paling layak menggalas tanggungjawab itu,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...