Searching...
Thursday 10 May 2012
16:33 0

Anak Panah Menembus Leher, Lelaki Ini Tidak Mati




Sekiranya anak panah menebus leher sebegini biasanya mangsa akan meninggal dunia akibat rasa sakit yang luar biasa, namun nasib  yang dialami lelaki dari  Moskow, Rusia, Konstantine Myakush (38) ini terselamat setelah sebatang anak panah sepanjang 50 cm menembui lehernya.

Kejadian ini terjadi ketika Konstantine sedang asyik berjalan-jalan di taman kota, tanpa di duga tiba-tiba sebatang anak panah menembus lehernya hingga tembus . Dipercayai  anak panah tersebut berasal dari sebuah kelab panahan yang berlatih di sekitar taman tersebut.

Walaupun lehernya tertembus panah Konstantine Myakush masih boleh menelepon isterinya untuk meminta pertolongan, lalu isterinya menelepon ambulan untuk menolong nyawa Konstantine Myakush yang segera dikejarkan  kerumah sakit terdekat.

Setelah menjalani beberapa scan, ternyata anak panah itu tidak mengenai organ-organ penting di tubuhnya. Tim doktor langsung mengoperasinya, dan berhasil mengeluarkan  anak panah tersebut.
“Ia boleh saja meninggal saat itu juga, satu keajaiban ia boleh  selamat,” ujar juru cakap  rumah sakit, tempat Myakush dirawat seperti dilansir.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...