Searching...
Saturday, 26 May 2012
23:52 0

3 Tanda Anda Salah Pilih Kekasih


Kadang-kadang wanita tidak mengetahui bahawa mereka sedang menjalin hubungan yang salah. Mungkin Anda sudah merasakan salahnya hubungan ini, namun ramai dari wanita yang masih mempertahankan hubungan.

Tidak pernah bertengkar atau tidak bergaduh bukan bererti hubungan Anda merupakan hubungan yang baik untuk diteruskan. Ada faktor lain yang mendukung bahawa dia bukan orang yang tepat bagi Anda. Seperti dilansir dari She Knows, inilah tiga tanda Anda salah memilih kekasih.

1. Memiliki Tujuan Hidup yang Jauh Berbeza

Ada yang kata, perbezaan semestinya bukan menjadi masalah, justru dapat melengkapi. Namun jika perbezaan terlalu jauh dan menyangkut prinsip hidup Anda akan sulit untuk disatukan. Misalkan saja, si dia tidak ingin punya anak setelah menikah nanti atau dia ingin pindah ke kota lebih kecil kerana tidak tahan dengan tekanan di ibu kota. Sedangkan Anda ingin segera memiliki anak setelah menikah dan Anda ingin mengembangkan karier, sehingga tidak mungkin untuk ikut pindah ke kota kecil. Hal-hal serupa yang membuat hubungan sulit untuk boleh sukses. Mungkin pada awalnya Anda dan si dia tidak mempermasalahkannya, namun waktu terus berputar dan keputusan harus segera dibuat. Bagus jika kedua pasangan boleh berkompromi, jika tidak? Maka hubungan akan sulit dipertahankan.

2. Tidak Pernah Bicara dari Hati ke Hati

Saling berbagi tentang impian dan cita-cita merupakan momen paling membahagiakan. Ketika Anda dan si dia tidak pernah tahu apa yang diinginkan kekasih, begitu pun sebaliknya maka Anda berada dalam hubungan yang salah. Ini bukti Anda ataupun si dia tidak menganggap penting dan tidak mengizinkan dia ataupun Anda masuk ke kehidupan yang lebih dalam.

3. Tidak Menyukai Keluarga atau Teman-teman Anda
Tentu hubungan tidak akan berjalan sempurna ketika si di tidak menyukai keluarga dan teman-teman Anda. Ketika diajak berkumpul dengan mereka, si dia menolak mentah-mentah. Padahal keluarga serta sahabat Anda merupakan orang penting di hidup Anda. Hidup pun terasa semakin lengkap jika kekasih dan sahabat boleh berkumpul bersama. Untuk itu, jangan habiskan waktu Anda hanya untuk memujuknya agar mahu menerima keluarga dan teman-teman Anda.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...