Searching...
Monday 9 April 2012
13:38 0

United kekal pendahulu, City berputih mata



Kempen United untuk memenangi Liga Inggeris buat kali ke-20 semakin cerah apabila City kehilangan dua mata setelah hanya mampu seri dengan Sunderland di tempat sendiri.

City hampir mengalami kekalahan pertama di tempat sendiri semenjak 15 bulan yang lalu apabila ketinggalan 1-3 ketika permainan berbaki hanya enam minit. Namun demikian anak-anak buah Roberto Mancini berjaya menyamakan kedudukan melalui gol daripada Mario Balotelli dan Aleksandar Kolarov.

Sunderland hampir-hampir menjadi pasukan pelawat yang pertama mencatat kemenangan di Stadium Etihad sejak 20 Disember 2010 di mana Everton menewaskan City 2-1. Penalti daripada Balotelli menyamakan kedudukan 1-1 apabila The Black Cats mendahului melalui gol daripada Sebastian Larsson. Walau bagaimanapun Sunderland kembali di hadapan apabila tandukan Nicklas Bendtner menewaskan penjaga gol City, Joe Hart.

Gol ketiga Sunderland menyusul 10 minit selepas sepak mula separuh masa kedua, disumbangkan oleh Sebastian Larsson. Roberto Mancini yang kehilangan Sergio Aguero dan Samir Nasri akibat kecederaan mengeluarkan David Silva dan memasukkan Carlos Teves. Pertukaran tersebut tampak kurang berkesan namun CIty berjaya menjaringkan dua gol dalam tempoh enam minit terakhir permainan.

Keputusan 3-3 menyebabkan anak-anak buah Mancini ketinggalan dua mata di belakang United. Ini bermakna The Reds mungkin akan terus mengungguli takhta liga dengan kelebihan lima mata ketika bertemu dengan QPR pada ahad nanti tetapi perlu menang ke atas Blackburn Rovers pada pagi isnin esok.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...