Searching...
Saturday 14 April 2012
11:23 0

Nissan X-Trail meletup, pemilik kilang melecur



keadaan Nissan X-Trail yang meletup dan terbakar di Persiaran Sembilang, Taman Sembilang, Seberang Jaya semalam.


BUKIT MERTAJAM – Seorang pemilik sebuah kilang keluli melecur 70 peratus anggota badan selepas kenderaan pacuan empat roda Nissan X-Trail miliknya meletup ketika mangsa menghidupkan enjin kenderaan itu semalam.
Dalam kejadian pada pukul 8.20 pagi di Persiaran Sembilang, Taman Sembilang, Seberang Jaya itu, Lee Chong Beng, 52, bernasib baik kerana sempat diselamatkan oleh jiran-jiran yang mendengar letupan kuat sebelum melihat kenderaan mangsa terbakar.
Chong Beng dihantar ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) sebelum dipindahkan ke Unit Rawatan Rapi Hospital Pulau Pinang untuk rawatan lanjut.
Kejadian berlaku ketika mangsa yang mahu ke pejabatnya di Perai di sini menghidupkan enjin Nissan X-Trail tetapi kenderaan itu meletup secara tiba-tiba dan api terus menyambar tubuh mangsa yang ketika itu berada dalam kenderaannya.
Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Ayub Yaakub berkata, beberapa jiran dan orang awam yang menyedari kejadian itu membantu menyelamatkan mangsa dan menghubungi pasukan bomba dan penyelamat.
“Pasukan polis forensik menjalankan siasatan di lokasi kejadian bagi mengetahui punca kenderaan itu meletup dan terbakar,” kata beliau selepas meninjau tempat kejadian di sini semalam.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...