Searching...
Wednesday, 25 April 2012
20:11 0

Gila ..remaja bunuh ibubapanya dan kemudian adakan pesta





REPUBLIKA.CO.ID, FLORIDA – Seorang remaja laki-laki berumur 17 tahun diduga melakukan tindak kekerasan dengan menggunakan penukul yang mengakibatkan kedua orangtuanya meninggal dunia. Tanpa rasa bersalah, anak tersebut langsung mengikuti pesta dan membiarkan jenazah kedua orangtuanya itu terbaring di bilik tidur.

Demikian disampaikan pihak berkuasa setempat Sabtu minggu lalu. Remaja tersebut bernama Tyler Hadley. Ia berasal dari Florida, Amerika Syarikat (AS). Atas tindakannya itu, dia didakwa dengan tuduhan pembunuhan .

Ia langsung ditahan di penjara remaja tanpa penangguhan. Kedua orang tuanya, Blake dan Mary-Jo Hadley, mengalami tindakan kekerasan dengan menggunakan penukul di kepala dan beberapa titik di dada. Kekerasan terhadap kedua orangtuanya itu dilakukan Hadley setelah dia mem-posting sebuah acara pesta sekitar 1.15 pm (waktu setempat) Sabtu kepada teman-temannya, di rumahnya di utara West Palm Beach.

Penyiasat setempat percaya bahawa kedua orangtuanya diserang di luar blik tidur utama dan mayat mereka dipindahkan ke bilik dan pintu kamar dikunci. Sekitar 60 orang menghadiri pesta malam itu, menurut Jurucakap Polis Port St Lucie Tom Nichols.

Pesta tersebut begitu meriah, sehingga membuat bising para tetangga dan melaporkannya ke polis. Tak lama polis tiba pada pukul 1.30 (waktu setempat) untuk memastikan acara pesta tersebut berjalan normal. Ketika polis datang, pesta tengah berlangsung meriah, ujar Nichols.

Polis lalu pergi. Namun kembali pada pukul 04.20 dan menemukan tubuh kedua orangtua Hadley ditutupi dengan tuala, file, buku dan barang-barang rumah tangga lainnya. Selain itu terdapat tukul besi yang berada di antara kedua orangtua Hadley. Sang ibu, yang berumur 47, adalah seorang guru sekolah rendah Sementara sang ayah, (54) bekerja untuk sebuah perusahaan elektrik.
Polis setempat tengah melakukan otopsi terhadap mayat kedua orangtua Hadley.

Namun pihak polis percaya bahawa orangtua Hadley meninggal kerana pukulan benda tumpul. Menurut polis, Hadley saat ini tengah mengikuti ujian untuk masuk sekolah menengah keatas, namun tidak lulus.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...