Searching...
Monday 9 April 2012
13:31 0

City kini ketinggalan lapan mata





United kekal pendahulu Liga Perdana Inggeris dengan kelebihan lapan mata selepas City yang bermain dengan 10 pemain tewas kepada Arsenal di Emirates. Mikel Arteta muncul wira kepada Arsenal apabila menjaringkan gol pada minit ke-87 memberikan kemenangan berharga buat Arsenal dan tiga lagi mata berharga dicicirkan oleh City.

Keadaan bertambah buruk buat anak-anak buah Mancini apabila Mario Balotelli dibuang padang pada akhir permainan kerana mendapat dua kad kuning. Penyerang itu hampir disingkirkan pada separuh masa pertama apabila membuat terjahan keras ke atas Alex Song yang bernasib baik kerana tidak mendapat kecederaan serius.

The Gunners mendominasi awal permainan dengan tandukan Robie Van Persie terkena palang dan percubaan rendah Theo Walcott ditepis oleh Joe Hart, bola yang muntah gagal disudahkan oleh Vermaelen dan Yossi Benayoun.

Gol yang dinantikan akhirnya tiba, tiga minit sebelum permainan tamat Arteta merampas bola daripada kawalan David Pizarro di tengah padang dan kemudiannya melepaskan satu rembatan rendah melepasi jangkauan Hart. Penyingkiran Balotelli menyusul kemudian dan kekalahan City ini menyebabkan peluang mereka untuk menjuarai Liga Inggeris semakin sukar. 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...