Searching...
Monday 9 April 2012
05:40 0

15 Pelajar Cedera Disambar Petir


MELAKA TENGAH: Seramai 15 pelajar yang sedang mengikuti perkhemahan cedera disambar petir ketika berlindung di bawah khemah sewaktu hujan lebat di Kem Pengakap Bukit Katil dekat sini, petang semalam. 

Semua pelajar lelaki berusia antara 15 hingga 17 tahun yang menganggotai Persatuan Kadet Bersatu Malaysia (PKBM) dari Sekolah Menengah St Francis, Bandar Hilir itu kemudian dikejarkan ke Hospital Melaka. Sebelum kejadian itu, semua pelajar berkenaan dipercayai sedang menjalani sesi latihan di kawasan terbabit, sebelum hujan lebat diikuti petir kira-kira jam 5.30 petang.
Seorang mangsa, Mohd Faisal Othman, 15, berkata ketika sedang menjalani latihan, dia bersama rakannya yang lain diarahkan supaya masuk ke khemah berikutan hujan lebat. 

“Sebelum kejadian itu, saya bersama rakan berada di khemah kecil yang menempatkan enam orang dan hendak ke khemah yang lebih besar untuk berlindung. 

“Ketika hendak keluar dari khemah, tiba-tiba saya nampak satu penahan petir menyambar sebatang pokok, sebelum saya terjatuh akibat kesan daripada pahanan petir berkenaan,” katanya. ketika ditemui di hospital berkenaan di sini, semalam

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...